Jdi na obsah Jdi na menu
 


U chronických kuřáků konopí se zjistil vyšší výskyt schizofrenie, řada pramenů popisuje těžší průběh této nemoci, jestliže postižený zneužívá marihuanu. Poměrně běžné jsou úzkostné stavy, panické ataky, poruchy nálady a pocity pronásledování po aplikaci drogy. Závislost na marihuaně se vytváří pomaleji než na pervitinu nebo heroinu, lze se s ní však setkat u nás i v zahraničí. Závislostí jsou více ohroženi dospívající v obtížné životní situaci nebo s duševními problémy. Zde je třeba připomenout, že mezinárodně přijatá kritéria závislosti nevyžadují přítomnost odvykacího stavu, ale přítomnost nejméně tří ze šesti znaků závislosti. Kuřák konopí je tedy na droze závislý, jestliže např. pociťuje ve vztahu k marihuaně craving (bažení), špatně se ve vztahu k ní ovládá a pokračuje v jejím užívání navzdory škodlivým následkům, které jsou mu známy, i když nemá po vysazení drogy odvykací obtíže. Důvod, proč se po vysazení marihuany neobjevují odvykací obtíže nebo proč bývají relativně slabé, je dosti specifický. THC (účinná látka v konopí) se při chronickém užívání hromadí v tukové tkáni a odtud se při abstinenci jen zvolna vyplavuje. Když se aplikoval antagonista THC (tedy látka, která blokuje účinek THC) pokusným zvířatům, kterým byl před tím podáván THC, akutní odvykací stav se objevil. V souvislosti s duševním zdravím stojí za zmínku pojem „průchozí drogy“ („gateway drugs“). Rozhodně nelze tvrdit, že každý, kdo má zkušenost s marihuanou, si vytvoří závislost na heroinu nebo pervitinu. Užívání marihuany, zejména dlouhodobé, však přidává rizikové faktory a zvyšuje ohrožení i ve vztahu k jiným návykovým látkám. K tzv. průchozím drogám u dospívajících je ovšem třeba řadit i alkohol a tabák. THC oslabuje v koncentracích, jichž se při kouření marihuany běžně dosahuje, protinádorovou imunitu. Rakovinotvorně působí ne pouze THC, ale také další látky obsažené v marihuanovém kouři. Podle jedné studie lze účinek dvou marihuanových cigaret na dýchací systém srovnat s dávkou 28 tabákových cigaret. Oslabení imunity u chronických kuřáků marihuany se projevuje také častějším výskytem i těžším průběhem infekčních onemocnění včetně zánětů průdušek a tuberkulózy. Marihuana zrychluje tepovou frekvenci a může představovat určité riziko pro osoby s nemocným srdcem. Byl popsán i případ dvou mladých mužů, kteří utrpěli v souvislosti se silným kouřením marihuany cévní mozkovou příhodu. Řada studií popisuje nález THC v tělech osob zemřelých při dopravní nehodě. Klasická studie na trenažérech z roku 1991 prokázala zhoršenou schopnost pilotovat letadlo 24 hodin po jedné marihuanové cigaretě. Uvedené se vysvětluje prodloužením reakčního času, negativním vlivem na motorický výkon, zhoršeným odhadem vzdálenosti a velikosti, zhoršeným vnímáním barev a zhoršeným periferním viděním. Kontrolovaná studie prováděná u zaměstnanců amerických pošt zjistila, že zaměstnanci, u kterých se prokázal pozitivní nález THC v moči, měli o 55 % více pracovních úrazů, o 85 % více jiných úrazů a o 78 % vyšší nepřítomnost na pracovišti než kontrolní skupina. Děti matek, které kouřily v těhotenství marihuanu, měly více problémů s chováním, horší paměť a soustředění a nižší výkonnost při jazykových a perceptivních úlohách, nižší IQ a poruchy spánku. U těchto dětí se uvádí i vyšší riziko nádorových onemocnění.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

hotovo

(jozef chudy, 29. 11. 2010 11:26)

podla mna je to strasna psychicka zavislost a o priateloch!fajcim cannabis uz 3 roky a mozeg mi to uz dost dojebalo nepametam si urcite veci,kratka pamet je v pici ked si dam vodne citim sa uplne dobre a to preto lebo nevnimam a mam v pici,ale pozor nemam zas uplne v pici podla mna sa da pri cannabise robit vsetko len sa treba nato zadret,ale poviem to na 100% je to vymitie mozgu ale nejake ine funkcie mozgu sa prebudzaju a preto inac rozmyslam,a ziadne hranie sa na nieko mam v pici idem si do robotky kupim si pytlik po robotke a zhulim sa znekym uzivam si pretoze niktop tu nebude vecne a kto si mysli ze bude tak nech mi to povie to je asi vsetko schyzofrenici budeme hulici vsetci dop jedneho idem si porad uvalat jonatana.

Vím

(Lenny, 20. 11. 2010 19:04)

Na hulení vzniká závislot, to jasný. Hulím asi 10 možná 11let, už si to nepamatuju..:-)...ale všechno s mírou, před pár lety jako každej mladej jsem chodil na techno, takže E,kokain běžně....prodávám luxusní auta, takže si myslím, že nejsem žádná psychotroska a že to na mě žádný známky nezanechalo. Vy co tady píšete, že po 4 letech máte problémy, tak se vykašlete na všechny drogy!!! Je to o osbnosti a vůli. V životě mi jakákoliv droga neovlivňovala život. Chcete přestat
hulit? Vydržte první 3 dny, pak už je to v poho. A je jedno jestli hulíte rok nebo 6 let nebo dýl. Jinak skéro je je "herák". Já hulím už dva roky selfmade gáňu a poho. Vím, že nikdy nepřestanu, ale sračka to je. Po deseti letech jsem s přítelkyní chtěl dítě...po tejndu byla v tom.:-) Vše je individuální. Já jsem možná v "poho"(samozřejmě mám prořídlou paměť, krátkodobá v píči a to nemluvím o nánosech sraček trávy na všech orgánecha tak..), ale pozor na to, je to mrdka co to dělá s mozkem a tak.
Jinak nikdy jsem nešel do hera a do pika, to prostě nejde ovládat vůlí. To je smrt!!!! Před třemi měsíci se mi z pika oběsil "švagr", Byl v tom 6 měsíců. Před tím hulil asi 4 roky,já s ním, super člověk...takže, VY MLADÝ NAMACHROVANÝ TEENAGERS, NEDĚLEJTE ZE SEBE NEGRY, NEHULTE PROTOŽE MÁTE V HLAVĚ NASRÁNO A MTV, TAKŽE NEVÍTE CO JE V ŽIVOTĚ DŮLEŽITÝ, HLAVNĚ SERTE NA PIKO, NEMÁTE DOSTATEČNÝ MORÁLNÍ ZÁSADY, ABY JSTE DROGY ZVLÁDLI!!!!
Mít značkový hadry, poslouchat hip-hop, rovnej kšilt, hulit a bejt rádoby cool, víte hovno, byl jsem nějaký čas v UK, nevíte co to jsou pravý negři! Nejdůležitější je ZDRAVÍ, RODINA, LÁSKA, všechno ostatní si můžete koupit!Takže nebuďe cool, ale smart. ....Nic, jdu si dát brko..:-)

souhlas

(david, 13. 11. 2010 14:13)

naprosto stim souhlasim co se pise v clanku NASLEDKY MARIHUANY zjistil jsem to na sobie samem

Otazočka

(dawe z Brna, 31. 10. 2010 12:16)

těžko říct.. když je člověk nemocný a má napřiklad rozroušenou sklerozu taj to pomáhá ale když je člověk zdraví tak naopak škodí.. první účinky super ale co po roce?? deseti tisíce korun vyhozenejch,čas blbě využitej..ale když si dáš jednou za čas tak fajn. jen pak máš hodně kamarádů kteří hulí a ty se sněma čím dál víc stýkáváš a to pak končí tím že hulíš skoro only ;) radši s ničímnezačínat.. Jsou krásnější věci! Za tím si stojím a stát budu

otazocka

(nazor, 27. 10. 2010 15:56)

vsetky komenty som necital, ale rad by som sa spytal na par veci:) proste ze nejsem nejaky zavislak ale urcite ze sem to skusal... od vtedy co sem mal prvy krat sem dlho nemal.. potom zas boli obdobia ked ano .. a podobne... striedalo sa to.. chcel by som len vediet.. ci to moze mat naozaj take negativne ucinky.. a ci to nieje len u niektorych ludi take zle... pocul sem nazory ze trava vymyva mozog.. poskodzuje spermie a pod...:) ale aj take.. ze pridava mozgove bunky atd.. proste hociake nazory:) co myslite? som zavisly alebo sa nim stavam ak si dam vzdy prilezitostne nejak raz .. dva krat do mesiaca? a jak mocm i to moze uskodit? dakujem:)

Jediny správný názor!!

(dawe z Brna, 22. 10. 2010 21:28)

JEDINY SPRÁVNÝ NÁZOR... STRAŠNĚ si mě motivoval.. máš úplnou pravdu.. prvně sranda a pak to přechází k závislosti psychycké.. doufám že už sem z toho taky vyrostll a tvůj článek mě o to ještě víc motivuje.. Důležitá je láska a rodina a kdo si to uvědomí a přestane hulit,tak teprv ted je svobodný.. A tom se dealoval dlouho.. akorát problémy,nevím jak sem mohl být tak naivní a blbej.. ted toho lituju a doufám že za včas "doufám!"! že za včas končím je mi 19let a moje cíle jsou jinde.. A víte co? všechno nechci se na to vymlouvat ale Hooodně moc je na tom jak v písničce od H16 "Ským si taký si" o společnosti kde se nacházíte a chodíte sní ven.. proto všem co chtějí přestat pevně držím palce a věřím že to dokáží.. Protože výhra je sladká! Opravdu..

Příběh

(Karlos, 3. 8. 2010 13:28)

Čau,záleží to na situaci,v jaké se člověk nachází a hlavně na psychické odolnosti člověka. Myslím tím,že pokud má někdo rozvedené rodiče,kteří na ňho pořád strašně tlačí,mají nad ním přehnaný dohled a chcou mu být pořád vzorem,ikdyž vlastně úplně zcestným..a sám se hledá,a cítí že není úplně odolný-třeba já jsem se chtěl za hulení skrýt,nebo se pomocí něho se vším prostě vyrovnat..nemá stabilní zázemí - v rodině nic upřímného-jen hádky a přetvářky,že je vše oukej,ani přátele a k tomu zkusí použít hulení,tak třeba mi se to neosvědčilo jako dobrá cesta. Hodně jsem přemýšlel nad Kurtem Cobainem a došel jsem k názoru,že takhle začala jeho cesta do pekel.Taky jsem začal v těch letech na kytaru a psát většinou depresívní texty. Hulit jsem začal nějak ve 20 a hulil jsem asi rok,né každý den denňě,ale dost do toho chlastal.To jsem se jen flákal.Sice jsem začal myslet pozitivněji než v těch textech ale za jsem nic nedělal a jen se vnořil do toho světa chlastu a hulení,protože to vypadalo,že ten normální nemá řešení.Le pak mi něco řeklo,že tohle je na pytel,že to vede do sraček takhletak jsem se z ničeho nic rozhodl jít na výšku a bydlel jsem sám a do toho přestal hulit a míň chlastat.Začly stresy..odnesl jsem si z toho zvláštní bolesti břicha,vlastně jednu dobu celé levé půlky těla,horší koordinaci,pískání v uších,místy i bolest na srdci a jednu dobu jsem byl fakt vyděšený ze světa že mě furt sledujou kamery atd,neschopnost soustředit se.

Shrnutí:rodiče to vždycky myslí dobře,ale ne vždy to dobré je,třeba já jsem pochopil,že hulením jsem vlastně vyřešil jen to,že se tím nic nevyřeší a že to může způsobit zhoršení zdravotního stavu.Ale život jde dál a nikdy už nechci prožít ten strašný stav,co jsem po tom měl,a rok po tom ještě z části mám.Někdo tady psal,že opravdový a skvělý prožitek člověk prožije v době když má čistou mysl,tak je to pravda. Čau,lidi:)

K.O.

(Carl_DeToX, 20. 7. 2010 17:32)

hulil sem asi 7 let , ze zacatku bylo vsechno fajn ! kopec srandy a nekončící smích a vše totálně u prdele:) ale díky ganji sem uplně ztroskotal na střední a vysral se na ni:| ale poslední rok už sem měl z konopí jen schýzy a deprese a bylo to čím dál tím horší a horší až sem se s tím rozhodl skončit !! už měsíc nehulím , ale jde poznat že můj mozek je v naprostých sračkách!!! takže můj nazor je že ganja prostě mozek totálně a nenávratně kurví :( čím dřív přestanete tím líp pro vás :)) POZNÁMKA pro mladé a namyšlené troubínky , vemte si to k srdci a nesnažte se dělat frajery a říkat že vám to nic neděla , protože časem zabrečíte , ale to už bude pozdě!!!!!

Bojim se o syna

(iruska, 7. 6. 2010 14:17)

Zdravim vsechny hulice(jek si rikate).
Hledam radu jak mam syna donut,aby stim prestal.
Kouri 6 rok a ja nanem pozoruji jak ztraci svou
osobitost,nekdy je az panaroidni a strasne vybusny.
Prijde mi ,ze bude brzy paranoidni schizofrenik.
Strasne rada bych mu chtela pomoc,ale me domluvy
ho strasne rozcili,stale opakuje ze neni zavisli,ale
co ja aspon vim,tak je kazdny den zhuleny u pocitace.
Zhubl na 62 kg a to meri 180cm,vek 21.
Moc se o neho bojim,muze mi nekdo prosim poradit?
Dekuji

wtf

(LOLOo, 19. 3. 2010 14:52)

zajimalo by me kde autor cerpal informacce, nebot takovych sracek pohromade jako tady, sem este nevidela

zavislost

(Plaskoň Michal, 14. 1. 2010 18:41)

seš zavislej kdyš huliš každí den minimalne 3 špeky dene

koncim

(Bajza, 12. 12. 2009 1:35)

hulim 10 let denne nekolik speku a uz me to fakt nebaví a sere.mám i depky.chci prestat.nic mi to nedalo,právě naopak.Bojim se jen abstaku.uz jsem to nekolikrát zkousel a vydrzel jsem nanejvíš 14 dní,který byly pekelný.pocení,divný pocity a chut jako blázen.
Je to sit.musim prestat definitivne a navzdy.
Drzte mi palce.

koncim

(Bajza, 12. 12. 2009 1:35)

hulim 10 let denne nekolik speku a uz me to fakt nebaví a sere.mám i depky.chci prestat.nic mi to nedalo,právě naopak.Bojim se jen abstaku.uz jsem to nekolikrát zkousel a vydrzel jsem nanejvíš 14 dní,který byly pekelný.pocení,divný pocity a chut jako blázen.
Je to sit.musim prestat definitivne a navzdy.
Drzte mi palce.

THC

(ex hulic, 28. 9. 2009 21:34)

Muj pribeh je dost smutnej. Byl jsem dost nadanej programator, studoval Karlovu Univerzitu a pohyboval se mezi naprosto skvelyma lidma. Niceho jsem si nevazil a misto toho zacal hulit a schazet se s pochybnyma identitama. Dneska, cca po 4 letech, uz 2 mesice nehulim, ale kazdej den myslim na sebevrazdu, jakou trosku jsem ze sebe udelal. IQ mi kleslo tak o 30 a jsem sice porad chytrej, ale nemam chut zit. Fakt moc diky rodine co se mi snazi pomoct a rika, ze to zas bude dobry. Studium v prdeli, kamosi, mozek, plice... no proste PRESTANTE HULIT DOKUD TO JDE.

Canabbis

(THC, 28. 9. 2009 19:10)

Seci ste aj tak vyhulene mozgy len si myslete ze nieste ale to len preto ze ste vyhuleny :D cela moja teoria :D viem co hovorim aj ja som plno hulila :D

Re: komentář k těmto stránkám

(Jane, 16. 9. 2009 8:28)

Ahoj, máš pravdu s tím, že by to nikdo nevyhodil, já určo ne.. Myslím, že nemusíš být na sebe tak kritický.. Já hulim každý den už 5 let a neberu jen trávu.. Sračky plné hoven se z tvých kámošů stali, protože se nesmaží zapadnout do společnosti, když musíš, tak si zahulíš, pak jde sice vše hůř, ale časem se naučíš na tom normálně fungovat a nikdo to na tobě ani nepozná.. Jen si musíš dávat pozor a neříkat si hned, že tě všichni sledují, že děláš vše špatně, a tak..

každej to má jinak

(Anonym, 9. 7. 2009 20:33)

ale můžu vám říct,že žádný pocity schyzofrenie deprese nebo něčeho podobnýho to ve mně nevyvolávalo..jen zezačátku byli trochu usměvavější dny:D

každej to má jinak

(Anonym, 9. 7. 2009 20:31)

něco vám řeknu..je mi 13let a začla jsem hulit někdy začátkem podzimu...hulila jsem asi 3měsíce každej den a to tak,že jsme si vždycky dali než jsme šli do školy a někdy i po škole, ale prostě jsem si jednou řekla co s toho máš?Nic s toho nemáš...akorád si zaděláváš na problémech.. a dokázala jsem přestat ze dne na den a problém mi to nedělalo a myslím si, že kdo by chtěl a kdo má pevnou vůli a trochus e nad sebou dokáže zamyslet(zjednodušeně ten kdo není skurvená fěťácká sračka) tak ten dokáže přestat kdykoliv,kdy se mu zachce...(i když chut byla velká ale pevná vůle byla silnější)jo možná si řeknete ty máš tady co mluvit ty malé pochcané kuře...já vím no..ale dkyž do toho člověk tak nějak spadne tak to je zlí.

co sem poznal já za ty 4 roky

(AK-47 (no gun), 7. 7. 2009 7:33)

čus ganja je podle mě vynikající droga pro mládež která dokáže už myslet podobně jako dospělý ale ještě nemá ty jejich povinnosti horší je kdo to užívá i v dospělosti ten pak už zanedbává všechny povinnosti nebo aspon většinu, né že by je chtěl zanedbávat ale jeho hlava neni schopná všechny si pamatovat nebo je dokonale provést, hulim pořádně denně od 14,5 a je mi 18,5 tudíže denně hulim 4 roky jinak sem začal asi ve 13,5 letech, nejvíct to škodí na mozek žiju vlastně jen takovou současností, ale ty stavy se nevyměnitelné kdo nezkusil hulit aspon půl rok v kuse nezažije, jedna zkouška není nic, zvlášt když poprvý je člověk většinou na kaši.

Ja a trava

(Barty, 11. 6. 2009 21:07)

Zdravim, Zacal sem s hulenim pred sesti lety.. zavedlo me to i k jinejm drogam tak jak se pise nahore. Jezdil jsem na techno a tam sjizdel extaze a LSD a Anfetaminy(pervitin) nejlepsi byl kokain. Od te doby jsem se hodne sklidnil, ty tvrdy sracky uz sem nemel pres tri roky. Ale to skur..eny huleni. Nemuzu se ho zbavit. Nasel jsem si super holku a ted se snazim kvůli ni presdtat ale nejdyl sem to vydrzel pet dni. pak sem mel takovou chut na brko ze sem to proste nevydrzel. Nejhorsi je ze je to tak lehce dostupny za maly penize. Zavyslost na travu je a kdo tvrdi ze ne tak je jelito vymasteny. Uz mam doma ultimatum ze pokud neprestanu tak se rozejdem. Mam pred sebou tu nejtezsi valku v zivote a to sam se sebou. Kurva je to tak tezky. Kdo ste na zacatku dejte si pozor abyste nehulili vic jak jeden brk za dva tri mesice jinak v tom litate. nebo proste radsi nezacinejte. Jeste záverem... nikdy mi po tom nebylo blbe jako po alkoholu, to je fakt, ale stejne to za to nestoji. TAk pozor. kdyztak napiste barty66@seznam.cz


« předchozí

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12

následující »