Jdi na obsah Jdi na menu
Reklama
Založte webové stránky zdarma - eStránky.cz
 


U chronických kuřáků konopí se zjistil vyšší výskyt schizofrenie, řada pramenů popisuje těžší průběh této nemoci, jestliže postižený zneužívá marihuanu. Poměrně běžné jsou úzkostné stavy, panické ataky, poruchy nálady a pocity pronásledování po aplikaci drogy. Závislost na marihuaně se vytváří pomaleji než na pervitinu nebo heroinu, lze se s ní však setkat u nás i v zahraničí. Závislostí jsou více ohroženi dospívající v obtížné životní situaci nebo s duševními problémy. Zde je třeba připomenout, že mezinárodně přijatá kritéria závislosti nevyžadují přítomnost odvykacího stavu, ale přítomnost nejméně tří ze šesti znaků závislosti. Kuřák konopí je tedy na droze závislý, jestliže např. pociťuje ve vztahu k marihuaně craving (bažení), špatně se ve vztahu k ní ovládá a pokračuje v jejím užívání navzdory škodlivým následkům, které jsou mu známy, i když nemá po vysazení drogy odvykací obtíže. Důvod, proč se po vysazení marihuany neobjevují odvykací obtíže nebo proč bývají relativně slabé, je dosti specifický. THC (účinná látka v konopí) se při chronickém užívání hromadí v tukové tkáni a odtud se při abstinenci jen zvolna vyplavuje. Když se aplikoval antagonista THC (tedy látka, která blokuje účinek THC) pokusným zvířatům, kterým byl před tím podáván THC, akutní odvykací stav se objevil. V souvislosti s duševním zdravím stojí za zmínku pojem „průchozí drogy“ („gateway drugs“). Rozhodně nelze tvrdit, že každý, kdo má zkušenost s marihuanou, si vytvoří závislost na heroinu nebo pervitinu. Užívání marihuany, zejména dlouhodobé, však přidává rizikové faktory a zvyšuje ohrožení i ve vztahu k jiným návykovým látkám. K tzv. průchozím drogám u dospívajících je ovšem třeba řadit i alkohol a tabák. THC oslabuje v koncentracích, jichž se při kouření marihuany běžně dosahuje, protinádorovou imunitu. Rakovinotvorně působí ne pouze THC, ale také další látky obsažené v marihuanovém kouři. Podle jedné studie lze účinek dvou marihuanových cigaret na dýchací systém srovnat s dávkou 28 tabákových cigaret. Oslabení imunity u chronických kuřáků marihuany se projevuje také častějším výskytem i těžším průběhem infekčních onemocnění včetně zánětů průdušek a tuberkulózy. Marihuana zrychluje tepovou frekvenci a může představovat určité riziko pro osoby s nemocným srdcem. Byl popsán i případ dvou mladých mužů, kteří utrpěli v souvislosti se silným kouřením marihuany cévní mozkovou příhodu. Řada studií popisuje nález THC v tělech osob zemřelých při dopravní nehodě. Klasická studie na trenažérech z roku 1991 prokázala zhoršenou schopnost pilotovat letadlo 24 hodin po jedné marihuanové cigaretě. Uvedené se vysvětluje prodloužením reakčního času, negativním vlivem na motorický výkon, zhoršeným odhadem vzdálenosti a velikosti, zhoršeným vnímáním barev a zhoršeným periferním viděním. Kontrolovaná studie prováděná u zaměstnanců amerických pošt zjistila, že zaměstnanci, u kterých se prokázal pozitivní nález THC v moči, měli o 55 % více pracovních úrazů, o 85 % více jiných úrazů a o 78 % vyšší nepřítomnost na pracovišti než kontrolní skupina. Děti matek, které kouřily v těhotenství marihuanu, měly více problémů s chováním, horší paměť a soustředění a nižší výkonnost při jazykových a perceptivních úlohách, nižší IQ a poruchy spánku. U těchto dětí se uvádí i vyšší riziko nádorových onemocnění.
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Pohled z druhé strany

(V, 23. 8. 2012 7:07)

Ahoj, chvíli jsem váhala, zda vám mám napsat svůj životní příběh a zkušenost, když to píšu, dost mě to bolí. Možná se mi trochu uleví, snažím se o tom moc nemluvit. Věřte mi, nejsem žádná citlivka . Bolí mě ta bezmoc. Pozítří bude mému synovi dvacet let. Vášnivý fotbalista vždycky usměvavý plný života, holkám se líbil . Když mu bylo šestnáct, tak si jen tak zlehka a občas dal s kamarády trávu. Mám to pod kontrolou, neboj, pohoda říkal.. Dnes mi domů chodí troska, vyhublý sotva pozře sousto, jeho zářivě bilý úsměv se z huleni změnil ve vykotlanou šeď, jako divka bych měla problém ho políbit. Na vše vám odpoví pohotově, myslíte si že vás vnímá, dokonce tomu v tu chvíli i věřím, že JE V POHODĚ.. pokud mu ale dám něco udělat, za minutu na to zapomene, takže se na to nemůžu spolehnout. Jsem ráda, že snad chodí do práce, ale to je asi už jen to jediné pozitivum. Nic ho nezajímá, nic ho nebaví , nežije. A já se dívám, jak se mi ztrácí před očima, jak je pro život nepoužitelný, natož aby v něm nějaká dívka našla oporu v budoucího manžela. Ta bezmoc s tím cokoli udělat mě ubíjí. Čím víc a déle to bere, tím více vás přesvědčuje, jak mu to nic nedělá a že je v poho. Ale to říkají všichni co to berou viďte? ..

Re: Pohled z druhé strany

(Anonym, 26. 9. 2012 23:47)

Tak to nekouri jenom travu, ale fetuje pervitin nebo neco! Jenom po trave by spis vyzral celou lednicku haha

Re: Re: Pohled z druhé strany

(tommy, 15. 4. 2013 12:56)

Si zabiil

Re: Pohled z druhé strany

(Nejsem hulič, 14. 10. 2012 12:17)

Už mě vytáčí jak se tady maminky vyplakávají že jejich syn je hubená troska, se schyzofrenií, bez holky atd. a ukazují prstem na marihuanu. Uvědomte si, že to co jmenujete jsou příznaky užívání perníku a heroinu sakra, jestli vám ten váš syn řekl že to je z trávy, tak sakra lže, abyste si o něm nemyslely že je úplnej feťák

Re: Re: Pohled z druhé strany

(lora, 21. 10. 2012 15:45)

jakákoliv droga,působí na každého jinak,a hlavně každý,kdo s tím má co zadostiučinění,ví proč to dělá a co to dělá.Takový lidi si musejí pomoci sami,vnitřní silou.Mám syna 21.let.fetuje,a líbí se mu to.Kolik nocí jsem probděla,hledala kde jsem udělala chybu,byl i na dně,ale marná pomoc.Je to v hlavě,at děláte co děláte,nepomůžete člověku,který má mámu za nepřítele už vůbec ne.Nechala jsem mu normálně zařízený byt,základ,vše prodal,a házel to na všechny ostatní,ublížil zase samozřejmě sám sobě,protože už nic nemá.Neposmívám se těmto lidem,je tady vše dovoleno a ten kdo má slabou víru,chytí se do pasti,s které asi nejde vystoupit-možná časem,ale ty nejkrásnější léta jsou v prdeli.

Re: Pohled z druhé strany

(kulisak, 27. 3. 2013 12:08)

vas syn nekouri marihuanu.ale bere tvrdy drogy.neznam nikoho kdo by takto po vasem popisu vypadal.a to uz kourim nejakej patek.mel by se lecit nebo spatne dopadne.nashle

Re: Pohled z druhé strany

(alex, 2. 7. 2013 2:35)

Máte pravdu.Všeho moc škodí.

Re: Pohled z druhé strany

(Hana, 25. 11. 2013 12:45)

Bohužel slovní spojení " jsem v poho" jsem také slýchávala dost často. Nyní mám syna v Bohnicích a jen pevně doufám, že pro jeho kamarády bude jako odstrašující případ. Nenechte to dojít moc daleko, protože dříve, nebo později to bude také na léčení.

Re: Pohled z druhé strany

(Damar, 15. 11. 2014 4:58)

Tak toto určite nemá z marihuany. Pravdepodobne fičí na niečom inom...

Tenhle článek bych se styděl zveřejnit

(pelo, 5. 2. 2011 15:02)

Prosím o zdroje.

Sposuta věcí uváděných v tomhle článku by chtěla *doublefacepalm*.

"...mezinárodně přijatá kritéria závislosti nevyžadují přítomnost odvykacího stavu, ale přítomnost nejméně tří ze šesti znaků závislosti... - zmínil jsi jen dva z těchto 6 znaků, kde jeden se mne vůbec netýká, takže se předem bez znalosti ostatních 4 můžu vyloučit ze spolku závisláků na marihuaně.

"Podle jedné studie lze účinek dvou marihuanových cigaret na dýchací systém srovnat s dávkou 28 tabákových cigaret." - To bych chtěl vědět jestli tu svoji marihuanovou cigaretu výzkumníci podávali míchanou s tabákem a bez filtru. To je potom jasné kolik když uvážíte kolik je svinstva v tabáku.

Řada studií popisuje nález THC v tělech osob zemřelých při dopravní nehodě. - THC v těle drží týdny a týdny bez jakéhokoli účinku, takže svádět nehodu na THC, cos hulil před 3 týdny je jakobys za zpackaný život vinil matku, co tě porodila. Ale můžes to zkusit. Řada studií popisuje nález alkoholu v tělech osob zemřelých při dopravní nehodě. Řada studií nepopisuje nález omamných látek v tělech osob zemřelých při dopravní nehodě... Tahle informace je zavádějící a hanba.

...další nesrovnalosti ani radši nezmiňuju...

Ano, marihuana je pro plíce škodlivá, hlavně míchá-li se s tabákem a je hulena bez filtru. Kdybyste si dali 2 cigarety: stejný filtr, stejný papírek, kde jedna je čistě tabáková a jedna čistě marihuanová. Zkuste hádat která bude škodlivější. Ano, na marihuaně JE psychická závislost. Ale můžete jí přirovnat k čokoládě ve špajzu. Když máte chuť a je tam, tak si ji prostě vezmete. Ale když máte chuť a není tam, tak sere pes.

Tenhle článek bych se styděl zveřejnit...

Re: Tenhle článek bych se styděl zveřejnit

(Damar, 15. 11. 2014 4:46)

Konečne dobrá reakcia... Súhlasím s tebou...

je to fakt sila

(jenda, 25. 8. 2014 5:17)

Zacal jsem pred lety jako teenager brat travu, jako asi vetsina z vas jsem si taky rikal, ze to neni nebezpecny. Ze zacatku jsem jen inhaloval, ale postupem casu to bylo uz malo a zacali jsme si dokonce i pect buchty, kolacky, medy, oleje, mleko apod. Nicmene porad to bylo malo! Chtel jsem zazit neco vic! prahnul jsem po necem tvrdem, tak jsem si to zkusil dokonce i injekcne striknout primo do zil. Jasne cisty shit, co jsem si vyjel ze svoji sklenenky. No a bylo po vsem. 4 mesice odvykacka v PL v Opave. S Nasledky bojuji dodnes: Mam problemy z pameti, trpim depresemi, a vyvinula se u me paradigmaticka porucha syndromu lepriciticke inflammatio osso - upadl mi prst a doktori tvrdi, ze muzu byt rad, ze to nebyla cela ruka! fakt lidi nezacinejte s tim! Trava fakt zabiji! Kdyby nebylo pana Boha, nevim, jestli bych se z toho dostal, jelikoz mi ukazal spravnou cestu zivotem. Cestu za svetlem, ktere me provazi temnymi sny, se kterymi dodnes (po temer 3 letech) stale bojuji. Budte silni!

fuj

(veruš , 12. 8. 2014 13:24)

ano už je mi lépe po několika měsicích jsem si dala jednoho čouda, a smála jsem se.. ale podruhé jsem to nezkoušela.. lidi vážně to je hnus když se vám to stane, myslela jsem si že už prostě umírám a nemohla jsem slyšet žádny hluk..

Fuj.

(veruš, 7. 4. 2014 21:10)

Je mi skoro 15.. zkoušela jsem hulit.. bylo mi dobře.. poprvé to bylo fakt super :D fajné stavy smála jsem se . Nikdy jsem nevěděla co mi to udělá .. hulila jsem .. a najednou mi začalo být zle .. nic jsem necítila byla jsem uplně mimo.. myslela jsem že zešílím.. mozek si dělal uplně co chtěl . Citila se jako ve snu . Bušilo mi srdce tak moc že jsem myslela že vybouchne. Vyspala jsem se bylo mi fájn.. Ale pořád vím jaké to bylo a nemůžu se zbavit těch depresí. Brala jsem dokoncei léky na uklidnění. Lidi jestli si myslíte že to je sranda fakt není. Každý to má jiné . Ale já už vím že už to nikdy nestrčím do huby. protože mi je stoho tak zle že mě jednou odvezou! do opavy. Prosím pomoste mi jak se toho zbavit a být zase normální :'(

Re: Fuj.

(MIllan, 30. 4. 2014 11:32)

Ahoj tvé "problémy" nestanoví v tom že to v tobě nějak uvízlo a teď do sebe budeš prát prášky proti depresím atd...Podle mne se stalo to že buď jsi dostala pod ruku moc silný model a byla jsi natolik otrávená(zhulená),že to tělo nechtělo a jak rychle odbourávalo měla si nepříjemné pocity.Také je možné,že dlouhodobým užíváním se ti nahromadilo THC nad nějakou hodnotu...Každopádně nejlepší je začít od začátku čeho se bojím a uvědomit si a přijmout řešení-v tvém případě,že už to do huby nestrčíš.Psychika většinou vládne-je důležité vědět a dokázat si říct JSEM SVÝM PÁNEM

Re: Fuj.

(Nickl, 2. 5. 2014 19:22)

Ahoj, utekl téměř měsíc od tvého dotazu a zajímalo by mě jak jsi na tom teď? Udělalo se lépe, odeznělo to, nebo návštěva odborníka? Zažil jsem nedáno něco hodně podobného, a ačkoli jsem už vysadil, při myšlence na ten stav jsem zase nervák.. Přesně jak jsi psala, bušení srdce, že jsem raději letěl na EKG, hlava úplně mimo a pocit strachu, sám bych v místnosti nevydržel, pomáhá jen přítomnost milé osoby.. čekám zda to odezní nebo půjdu k psychologovi.. dík za info

Re: Re: Fuj.

(Zdenda, 3. 5. 2014 23:51)

Ahoj,mám to samé,tento pocit už mám přes měsíc,je to nejspíše tím,že jsem se teď v hulení trochu rozjel + od rodičů vím,že při alkoholu mi stačí pár piv a už se motám,takže k tomu přispěla i moje genetická náchylnost.
Moje máma to ví a ví i,že to mám z marihuany,když sem jí to řekl,bylo mi zas o něco lépe. Ale pořád nevnímám okolní svět,není to jako předtím prostě,mívám pocity paniky a úskosti,nemám žádné ambice (flákám tréningy,nechce se mi tam,nechodím tam),takže určitě vyhledám lékařskou pomoc a tobě radím to samé :). Snad se z toho všichni dokážeme dostat :)

Nazor cislo xx

(Robert, 1. 4. 2014 15:23)

Moje story...
Travu jsem poprve zkusil v 17ti, od te doby az na vyjimky ji kourim temer denodenne a uplne souhlasim s nazory, ze ma na kazdeho jiny ucinek. Abych byl uprimny v hodne vecech mi trava pomohla - se socializaci, s bolesti bricha atd. ale take mi hodne vzala - predevsim cile a i kdyz snad nejsem uplna troska, rozhodne by pro me bylo lepsi nikdy nezacit. Na druhou stranu nekolik mych kamaradu i po jejim castem uzivani dosahli ceho chteli - pravnik, podnikatel marketingu, docent v oboru nanotechnologii na TULI s nekolika ocenenimi apod. Vim, ze mi v tomto ohledu prestat hulit nepomuze, clovek to musi mit v sobe, jit za svymi cily apod. nekdo nepotrebuje byt superuspesny aby byl stasny a nekdo na to proste nema. Ale rozhodl jsem se uzivani vyrazne omezit - jednak opet snim jak tu bylo zmineno, radost ze zivota mam stejnou, ne-li vetsi a nejsem tolik unaveny. I tak si obcas dam, jelikoz alkohol nesnesu (zaludek ho nesnese), nekdy se clovek potrebuje odreagovat ale dle meho soudu maximalne 1dnou za 14 dni coz je opet individualni.

Omluvte moji cestinu (nikdy jsem ji poradne neumel) a absenci diakretiky -nemam ceskou klavesnici :)

A preji dobry den vsem :)

Trava

(Majdloch, 19. 12. 2013 18:47)

Trava je lek to je sice pravda ale uz je mi z ni furt zle ani nemuzu pomalu dychat ...poradtemi

Re: Trava

(Roman, 1. 4. 2014 14:50)

Pokud je to o dechu tak si kup Vaporizer!


1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10

následující »